Wednesday, December 16, 2015



Една од елементите на бизнис планот е SWOT-анализата. 
SWOT- анализа е метод на стратешко планирање, кој се користи за проценка на предностите, слабостите, можностите и заканите, вклучени во некој проект или бизнис потфат. Тоа вклучува одредување на целта на бизнис потфатот или проектот и идентификување на внатрешни или надворешни фактори, поволни или неповолни , за да се постигне целта. Оваа техника му се припишува на Алберт Хамфри, кој водеше конвенција на Универзитетот Стенфорд во 1960-тите и 1970-тите, користејќи податоци од годишната листа на “Форчн” на 500-те најголеми американски корпорации.
SWOT анализата прво мора да започне со одредување на посакуваната крајна состојба или цел. SWOT анализата може да биде вклучена и во моделот на стратешко планирање. Стратешкото планирање беше предмет на многу истражувања.
  • Предности: карактеристики на бизнисот или тимот кој стекнал предност над другите во индустријата.
  • Слабости: се карактеристики кои ја ставаат фирмата во подредена улога во однос на другите фирми.
  • Можности: надворешни можности за поголема продажба или профит во опкружувањето.
  • Закани: надворешни елементи во опкружувањето кои би можеле да предизвикаат проблеми за бизнисот. 
Целта на секоја SWOT анализа е да ги идентификува клучните внатрешни и надворешни фактори, кои се важни за постигнување на целта.Тие произлегуваат од уникатниот вредносен синџир на компанијата. SWOT анализата ги групира клучните информации во две главни категории :
  • Внатрешни фактори - предностите и слабостите кои ѝ се познати на организацијата.
  • Надворешни фактори – можностите и заканите кои и се презентираат на организацијата од страна на надворешното опкружување.


                                                   Пример за SWOT анализа

Универзитет "Гоце Делчев" - Штип





No comments:

Post a Comment